DiA SUmBer INspIraSi Aku.......


Isnin, 12 Mac 2012

moody.....

entah dh bape lame aku x update mende neh.......bukan sebok or ape2...tp just nk menyepi....(sebenarnya dh ketandusan idea....)kekadang bley jek nk update ari2(bukan ari2 pompuan ye).tp kang jemu nk bace sbb citer yg sama ari2.klau beza pn ckitla...puihhh...cm ramai plk org nk bace blog ko fisa. actually i ade family problem....tp bkn ape pun problemnya.....my MIL kene tahan wad sbb kene kencing manis die sangat sangat n sangat tinggi......so bende ni makin melarat n kesannya pd buah pinggang die.....so sad....so aku n en.asben begilir2 jage die kt spital.....(maklumla adek bradek en.asben hanya 2 org.....)n sape yg baik ati n nk jimat x payah bli gula sila la ambik gula pd my MIL okey...tawaran dibuka skung....!!!so bermula la kisah saya sbg seorang bibik yang menyiapkn juadah utk adek2 tiri i yg kelaparan bile blk sekolah ye....jadual aamatla padat...walaupun mmng biase bwat seme tu slalu tp ni bebaza ckit okey......ni perbezaanya....

SITUASI DI RUMAH SELALU
  • bangun pagi terus capai towel ,mandi(of coz la)n siapkn ank2 n trus g opis...
  • tengahari balik umah rehat,baring,nonton n lalalalala...2.00pm masuk opis.....
  • 5.00 balik opis then trus capai ape bende la nk masak tuk mkn mlm....
  • 8.00 lps sembayang,mengaji n jd CIKGU tuk anak2...                                                               ok...itu saja utk hari ini.......sekian.... eh ade lagi.....kate nk wat perbandingan.....ok...seterusnya...

SITUASI YANG TERJADI
  • bangun pepagi dh sebok wat bekpes...(tp bile x larat aku akn ckp..."sila pegi bli bekpes sndiri"..x larat hokeyyy) 
  • pehtu bermula la tugas sbg bibik vs moden....basuh baju,sapu umah,kemas,siapkan anak2....
  • ok.bile dh masuk tngahri bukak peti ais pehtu sorok badan dlm tu....ko gile??peti sejuk ngn ko pn besar lg ko fisa oiii.....dh tentu2 la aku terus masak....ala2 MASTERJI MASTER CHEFF.
  • bile anak2 pulang dr sekolah sila ambik makanan di dapur seperti di kantin asrama ye adek2...x kose aku nk hidang2 bagai....penattttt!!
  • tngahari kkdang x abih agi sidai baju yg dibasuh pepagi td...so lipat kain,klau sempat dptla luruskan badan....itupun x lama..
  • nk riadah ptg dh xde mase so tngk je aish main basikal then dh ptg mandikan anak2...
  • mlm dh lepak tngk tb pn x smpi 1/2 jam dah krohhhh...krohhhhh......krooohhhhh sebenarnya bende ni slalu jgak aku buat tp xde la penat sngt.....tp mungkin aku sambil jaga my pwincess kne demam n ulser kt mulut.....itu yg lg bertambah tambah penat sbb die nk aku ni satu ari suntuk belek muke die yg tngh baring.....nanti aku citer entry die plk...skung aku nk citer pasal BIBIK TERJUN...ala2 bidan terjun la... so....pd pagi yang dingin aku pn mengadu ngn en.asben.....ohhhh....x sanggup jd housewife sepenuh mase...i rela kije siang mlm..x penat...tp jd housewife mmng i cpt kne darah tinggi....anddd .............senang sungguh die jwb.....nak masuk syurga kan senang n nk masuk neraka pn senang.....WAAAAAAAAAAAA.........ayat yang sadissss........dari iti jgnla mengadu dgn somi anda yg mmng anda dh tau anda akan dibasuh dgn klorok bleach......                                                                                                                                   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan