DiA SUmBer INspIraSi Aku.......


Ahad, 22 Januari 2012

kenapa tak balik KAMPUNG???

kenapela korang ni cm pelik bile aku x blk kg???memangla pelik pn fisa oiiiiii.....klau dulu pantang cuti...siap keje halfday agi sbb x saba nk blk kg......itu duluuuuuu......NOW..X LAGI....skung dh pandai dok diam2 kt umah.weekend pn cm x rase n x ckup nk rest n guling2 ngn 2 org bdk ibam tu.....ye la kan...sejak i transfer dr taman ke tempat aman ni bnyk sangat bende x sattle2 lg..ade jek aktiviti nk buat......nk tanam pokok bunga,cangkul berat(x larat hokeyyyyy)nak tanam sayur x menjadi(x de batas n habis dilanggar dek air hujan)mwahahahahaha.......lg ape?nk bakar sampah,hujan trun setiap petang.jawapannya buat jek aktiviti dlm umah....lipat baju,deko sane sini...(slagi x puas ati)
icakap pasal deko arini aku dera Pak rafi mop lantai disebabkan oleh kejadian semalam...mcmni,semalam buat2 la baik ati aku ni aku kemasla umah....pastu mcm nk mop lantai....
so "nati amik sabun mop lantai tu kt stor...yg wane pink....."..."okeeyyyy"
dlm stor ade 3 tong yg same tp isinya wane yg belainan....hijau,pink n merah.so tanpe prejudis(gile x ayat)aku pn capai yg wane pink....
okey baby.......!!!get ready???kite mulakan cabaran!!!!!!lets gooooooooooooo......................
opssss...kenape bende ni cm sabun sngt?(banyak sngt buih okey)mcm basuh pinggan.mungkin mmng cenggini kot...x pe la...teruskan ye puan2.......mop punya mop dah swiap satu rumah...wow.....penaaatttt!!!!
so aku pn test power la lalu kt tmpt kering...(mmng perangai aku,bile lepas mop mesti nk pijak tmpt tu sbb nk tau die lekit2 kt kaki)
OMG........kenape cenggini???...mcm kena siram sabun satu baldi dh lantai aku!! mak tensiii naaakkkk!!tp aku cube cool kn diri aku n cakap cenggini....pi lantak ko la nk jd ape...dh penaaaattttt!!!!so bila pak rafi blk keje aku saje nk bg die test power rase lantai tu di sental dgn pencuci kesayangan die tu....
"ait???kenape cenggini???"......ait!!tanye aku??mane haku tau....aku tau tuang dlm baldi,campur air pehtu sental kt lantai okeeyyyyy.dia diam,aku pn lagi diam....
smpi la rini after breakfast Pak rafi dengan banggenye mengofferkn diri nk kemas umah...wow!!!!tank u...tank u....."tp syg masak ea??"gulpppp!!!!"okeyyyyy"ingat dpt dok goyang kaki....(janganharap)its okey...seme tu small metter.smpi umah dng semangat Pak rafi memulakan operasi....
"ni ke syg pakai??"    "ha la"........ape punya soalan da....dh kate wane pink....
"patutla lekit2 kaki....ni tempat tuk cuci tanagan sayaannngg!!!!yg  lagi satu ni ha baru betuuulll"   alamak!!!suda tukarka????mane nk letak kepale yg tahan malu ni??seb baik smlm aku x marah die sbb bg pencuci ntah pape ntah......hadoooooooo.....
"kate wane pink.....itu kn wane merah."(cover salah)...."itu bukan merah,itu pink pekat...sayang...sayang...."ye la pink pekat.....malas arr nk betekak.Pak rafi pn cool,x marah2.x kn tetibe aku nk menggila....teruskan memasak ye puan2.......xpe.....at last aku nmpk gak Pak rafi beriya mop lantai.....3x round you.....laki ko hade?x de kannnnnn.........love u la pa......
nah!!sila la tatap gambar Pak rafi menggiatkn dirinya membuat kerja umah......

seb baek ade aish nk jadi paparazi....
gile bekilat x lantai umah aku dikerjakan oleh PAK RAFI???tengok je la kabinet tv tu....siap ade bayang2 agi tau...korang klau dyg umah aku x payah susah2 cari cermin.tale jek muke korang kt lantai aku...sure x jelasssss!!ok sambung citer cuti panjang tadi. cuti2 cenggini x bley buat xtiviti kt lua umah bnyk sngt...nanti ade jek wartawan dtg...."x balik kg ke cuti2 niiii???"....... senyum je la....skung dh ade HOME SWEET HOME.......so skung dok umah lebih bemakne dari jejalan...sesekali tu boleyla....x la mcm dulu lagi...
TAPI.....yg penting esok kene blk kg gak sbb ade family day Pak rafi......so layankan je la....ikutkn aku  n die baek stay kt umah...tp nk wat cmne,syurga ti dibawah tapak kaki ibu.....so esok x bley la nk celoteh agi...nanti bile i blk,i akn citer pengalaman cuti CNY(mcm zaman sekolah2 plk....bile naik cuti mesti kene buat karangan tajuk aktibiti cuti skolah)grrrrrrrr........okey...SELAMAT TAHUN BARU n CHINISE NEW YEAR SEMUA n SLAMAT BERCUTI!!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan