DiA SUmBer INspIraSi Aku.......


Rabu, 26 Oktober 2011

berehat rehat dihari coti.........

waaaaaaaa........yeaha.....!!!!sonoknye becuti2 dirumah..........walaupun cme sehari sempena DEEPA.....tp kire ok la......klau dlu keje kilang mau dapat cuti cenggini...........x dapeknyooo.............skung ni la keje sikit coti yg bnyk...tp gaji still jln...hohoho(ni namenye gelak bosa)...
sementare askar2 2 org tu tido adelah can nk merepek kt cni....klau x...hmmmm....tggulah mase rehat kt opis....hujan plk kejap lebat kejap rintik2...cuace sejuk2 jek...haaa.....tu yg 2 org kanak2 tu dibuai mimpi yg indah......apak die????hehehe...komeh umah ler...(lipat baju jek).....memang tugas die melipat baju ni....aku???eh..jgn ckp aku malas nak mampos...idup umahtangge ni kenela saling bantu membantu...ni bkn zaman dulu pompuan dok umah pki baju klawar(baju tido)  then jage anak....pompuan 0r is3 zaman skung ni dh addban......skung same2 cri rezki so same2 la buat koje umah.n syukur sngt2 koz Pak Rafi x kesah pon wat keje2 ni semua......so didiklah suami anda mase mule2 berkahwin....X gitew puan2???
aku plk wat ape???ha....................wat bodoh jek.............................wat x tau jek.......hahaha...xde la......xkn aku zalim nk dok mlepak then laki aku mengomeh.....dh tentu2 la aku ni tugasnye memasak....membasuh baju n komeh ,sapu2 sikit ape yg patot......so....arini aku memasak lauk yg aku x plan....tetibe tekak ni ngidam plk nk mkn lemak nenas udang.......fuhhhh!!!sodap jgak ni.........pehtu ank2...aku gorengkan je la ikan n sayur kacang ckit.....tp lauk lemak tu ank2 still bley makan...ikan tu standby jek....(ye la..tekak anak2 ni x bley dijangke)....so bile siap masak plk budak2 dh mimpi ntah smpi kemane....so skung ni ngh tuggu la anak2 bangun baru makan....(seb baek td Pak Rafi ajak brekpes kt lua)so ade la alas pewot ckit.....klau x kurus mak ko....hihihi.........korang nk tengok ke ape juadah aku arini....nak??naaakkk????ok JOM......



ni salad kegemaran PAK RAFI..
ikan goreng tok anak2..


ini lah lemak udang noneh....yummyy....
menu untuk kite hari ini ye puan2.......

 ok...tepakse tutup entry ni coz nk bwk plk anak2 beriadah after makan2..........nk g mane esok i citer ea.......see u sooonnn!!!!
       

Tiada ulasan:

Catat Ulasan